Date limite pour présenter une demande : 1er février 2021

Description:
La Coalition pour la viabilité du sud du golfe du Saint-Laurent est à la recherche d’un chef de file très motivé pour devenir son nouveau directeur(rice) général(e). Nous sommes à la recherche d’une personne expérimentée, passionnée et dynamique pour remplir le rôle.

Le (la) candidat(e) idéal(e) excelle à développer des collaborations avec différents intervenants tels que les ministères fédéraux et provinciaux, les Premières Nations, le milieu universitaire, l’industrie, et les organisations non gouvernementales environnementales (ONG). Si vous aimez interagir avec le public et que vous avez de l’expérience de travail avec des bénévoles et des groupes communautaires, vous pourriez être la personne que nous recherchons.

La Coalition pour la viabilité du sud du golfe du Saint-Laurent est une coalition caritative sans but lucratif de partenaires dont le but commun est de promouvoir la viabilité économique, sociale, et écologique à long terme de l’écosystème du sud du golfe du Saint-Laurent. Voir les détails à
http://www.coalition-sgsl.ca

Le rôle du (de la) directeur(rice) général(e) est central et essentiel à l’exécution du mandat de l’organisation. Il nous faut une personne axée sur l’action qui, sous la direction du Comité de gestion, accomplira les tâches suivantes: travailler avec et faire participer divers intervenants; communiquer efficacement avec les membres de la Coalition, ainsi qu’avec les bailleurs de fonds, les partenaires et les médias; assurer une saine gestion financière; superviser le personnel; superviser les progrès des groupes bénévoles de la Coalition; organiser les activités et les réunions du Comité de gestion; rédaction de rapports; lancer, développer et mettre en œuvre des projets communautaires pour renforcer les capacités de recherche; superviser les activités de collecte de fonds et rédiger des propositions de financement; s’assurer du respect des règlements sur les organismes de bienfaisance et à but non lucratif.

Les candidat(e)s doivent décrire et fournir des exemples dans leur lettre d’accompagnement quant à la façon dont ils (elles) répondent aux exigences suivantes :

Exigences
• Connaissance courante d’une des deux langues officielles (écrite et parlée) ;
• Diplôme universitaire dans un domaine pertinent (biologie, environnement, etc.) ou une combinaison équivalente d’études et d’expérience de travail ;
• Expérience de travail avec des groupes communautaires et être à l’aise avec des personnes de divers milieux culturels et sociaux ;
• Excellentes aptitudes à la communication verbale et écrite ;
• Capacité d’organiser des activités de relations publiques et de faire des présentations publiques et de prendre les responsabilités de relations publique en relation avec les activités et les politiques de l’organisation;
• Capacité de gérer les ressources financières et humaines d’une équipe, y compris la supervision des employés contractuels ;
• Capacité à gérer plusieurs projets simultanément et à diriger une équipe de partenaires ;
• Capacité de faciliter les réunions en présentiel ou via les plateformes de téléconférence et de réunion sur Internet ;
• Compétence de base en administration, comptabilité et autres logiciels pertinents (Quickbooks, MSOffice, Internet, etc.)

Atouts
• Parfaitement bilingue en français-anglais, écrit et parlé
• Certaines compétences en recherche
• Expérience de collaboration avec de multiples intervenants
• Expérience en sciences de l’environnement ou en durabilité.
• Expérience et compréhension des composantes de travail sur le terrain sur divers projets.
• Expérience dans l’obtention de divers types de soutien financier, comme le parrainage par les entreprises, les subventions gouvernementales, le financement de fondations privées
• Expérience avec l’engagement des bénévoles
• Expérience de travail avec des organismes sans but lucratif

Connaissances
• Connaissance des divers enjeux environnementaux, sociaux et économiques auxquels sont confrontées les collectivités côtières du sud du golfe du Saint-Laurent et de la façon dont elles sont interdépendantes ;
• Connaissance des principes régissant les organismes bénévoles sans but lucratif ;
• Connaissance du mandat et du rôle de la Coalition pour la viabilité du sud du golfe du Saint-Laurent

Autres conditions requises :
• Permis de conduire valide
• Prêt à voyager dans le sud du golfe du Saint-Laurent lorsque c’est possible.
• Prêt à travailler le soir et le week-end au besoin.
• Références sur demande

Il s’agit d’un poste salarié avec des heures à temps plein, mais les heures de travail sont flexibles et le temps partiel peut être considéré pour un(e) bon(ne) candidat(e). L’échelle salariale est de 40 000 $ + par année avec avantages sociaux.

Le bureau de la Coalition est actuellement situé à Stratford, à l’Île-du-Prince-Édouard. Toutefois, nous considérerons un(e) candidat(e) faisant du télétravail ou à partir d’un emplacement distinct sur le territoire de la Coalition.

Le curriculum vitae et la lettre de motivation doivent être envoyés au plus tard le 1er février 2021 à :
Dre Brigitte Leblon, présidente de la Coalition pour la viabilité du sud du golfe du Saint-Laurent,
Par courriel: coalition.sgsl@gmail.com

Nous remercions tous ceux qui soumettront une demande, mais seul(e)s ceux (celles) sélectionné(e)s pour les entrevues seront contacté(e)s. La Coalition pour la viabilité du sud du golfe du Saint-Laurent est un employeur respectant les principes d’égalité, de diversité et d’inclusion. Nous encourageons tous ceux(celles) qui se sentent qualifié(e)s à présenter une demande, hommes ou femmes, y compris les Premières Nations, les personnes handicapées et les membres des minorités visibles.
Birds Canada

Birds Canada is seeking a Conservation Coordinator to lead the development and delivery of a conservation strategy and related actions for Bank Swallow in Atlantic Canada. Candidates should possess a Bachelor’s degree (science, biology, environmental studies, ecology, conservation development, or related field) and have practical experience with wildlife conservation planning and program coordination; technical skills related to data and information management and report-writing; and interpersonal skills for collaboration, team-building, and public outreach/engagement. Candidate can expect to work in a small team environment with enthusiastic colleagues who like birds.

DUTIES AND RESPONSIBILITIES:

The Bank Swallow Conservation Coordinator will play a lead role in developing and delivering a conservation strategy and related actions for the Bank Swallow in the Atlantic region (Maritimes). The goal of the project is to improve the conservation status of Bank Swallow in Atlantic Canada through targeted stewardship, outreach, monitoring, and research efforts. Tasks include developing resources and strategies to encourage voluntary stewardship for nest and roost sites, promote compliance with legislation, and monitor Bank Swallow nest and roost sites, as follows:
  • Build and maintain strong working relationships with a variety of partners
  • Review and collate a dataset of background information for Bank Swallow, e.g. existing beneficial management practices and science-based recommendations, survey protocols, regulations, and policies
  • Use “The Open Standards for the Practice of Conservation” to develop a situational analysis for Bank Swallow conservation in Atlantic Canada
  • Develop bilingual education materials tailored to target audiences
  • Help develop and maintain mechanisms to evaluate the impact of stewardship and outreach efforts (for example, results chains) and ensure that these outcomes are measurable and tracked
  • Conduct data and mapping analyses and write project reports
  • Identify and lead additional targeted outreach and education opportunities for stakeholders
  • Assist partners with projects that fill key knowledge gaps related to Bank Swallow management and conservation
  • Assist in fundraising for the ongoing maintenance and development of the project
  • Hire, train, and manage seasonal project staff
  • Promote Bank Swallow conservation and program through Birds Canada website and social media (Facebook, Twitter, and Instagram), as well as through broader media releases, and through presentations to naturalist clubs, industry stakeholders, and other groups
  • Other work related to aerial insectivore conservation, as determined by the supervisor and Atlantic Programs Director

APPLICANTS SHOULD HAVE:
  • A BSc. in biology, ecology, wildlife conservation, program management, or related field
  • Demonstrated knowledge of and experience with coordinating working groups or collaboratives, project design and data analysis, stewardship and stakeholder engagement
  • Understanding of bird monitoring techniques
  • Knowledge of “The Open Standards for Conservation Planning” and/or Miradi software
  • Exceptional interpersonal skills, communication skills, and the ability to communicate ideas and protocols to individuals of diverse backgrounds and viewpoints
  • Fluency in both English and French
  • Experience working with species at risk and stewardship programs
  • A solid knowledge of migratory birds, including the ability to identify Bank Swallow and other aerial insectivores by sight and sound, is an asset
  • Familiarity with legislation pertaining to species at risk and migratory birds, and with the geography and cultures of Atlantic Canada
  • Fluency with Microsoft Office suite of programs and experience analyzing and summarizing data

The position is remote from any Birds Canada office, but ideally, the chosen candidate will reside within the “Atlantic Bubble”. The chosen candidate will work from home and/or be responsible for providing their own workspace. The position pays $3500/mo and is being offered initially as a six-month contract, with possibility of renewal contingent on performance, opportunity, and funding. Part-time contracts will also be considered if necessary. The position reports to the Aerial Insectivore Conservation Program Coordinator (Allison Manthorne).

Applicants should send CV, cover letter, and two references to Allison Manthorne (amanthorne@birdscanada.org). Only those candidates who qualify for an interview will be contacted. The position is available immediately and will be filled as soon as possible (anticipated start date January 2021). Please state your availability and preference of term type (full-time, part-time).
Location: Saint John, New Brunswick

Overview:
Tír na nÓg Forest School is a play-based, all-outdoors, all-weather outdoor preschool and Elementary program. We are seeking adventurous and enthusiastic educators to join our team. Our program’s philosophy is inspired by the belief that all young children have the innate capacity to wonder, create, and develop their gifts through self-directed play and time in nature. We offer full-day preschool programs Mondays through Thursdays, and full-day Elementary programs Mondays through Fridays.

Please visit our website at http://www.tirnanogforestschool.com to review our practises, programs and policies.

Required qualifications:
  • Early Childhood Education diploma, or Bachelor of Education degree (elementary)
  • Current First Aid with CPR-C (or able to complete prior to start date)
  • Clear criminal record check, vulnerable sector check and social development check
  • Experience working with young children and experience working in an outdoor setting
  • Physically capable of performing teaching duties with enthusiasm regardless of the weather (rain, sleet, snow, heat) including the ability to walk distances and over uneven terrain, carry a backpack and supplies
  • Interest in the Waldorf, Reggio Emilia, or Waldkindergarten approaches to early childhood education, and an appreciation for emergent learning philosophies
  • Understanding of the benefits of risk taking, movement, and physical development in the early years
  • Familiarity with the local flora and fauna, to include poisonous plants and their location, or be willing to seek outside training or self-study
  • Interest in learning about and improving upon your outdoor skills including knots, shelter building, self-care/appropriate clothing, leave-no-trace practices and interacting with local wildlife

Description/Responsibilities:
  • Researching, planning and implementing a dynamic Forest School program
  • Ensure the safety of all children including, but not limited to, forest play, hiking, climbing trees or while in close proximity to such things as standing water, streams and other terrain
  • Daily preparation of learning areas and materials
  • Responsible for the maintenance of program tools and equipment
  • Working closely with co-teacher to plan, prepare, and co-create seasonal activities and projects utilizing natural materials, locally foraged or sourced
  • Implement mentorship strategies that are individually focused and age appropriate, with an emphasis on compassion and respect
  • Willingness to attend staff trainings, educator meetings, parent meetings and Forest School related events
  • Communicate with parents effectively, in person, by phone, or e-mail regarding the program and the progress of their child or children

To apply, please e-mail cover letter and resume to:
saintjohn@tirnanogforestschool.com

We thank all applicants for their interest however only candidates invited for an interview will be contacted.
 © 2018 NBEN / RENB