• Mandat : Poste permanent à plein temps – 35 heures par semaine, du lundi au vendredi
  • Rémunération : Salaire annuel brut – 40 000 $CA
  • Avantages sociaux
    • 10 jours de vacances rémunérés par année et jusqu’à cinq jours de maladies rémunérés
    • Compte de soins de santé - 1 000 $/année
    • Crédit personnel au soutien informatique (téléphone/Internet) – 65 $/mois
  • Date d’entrée en fonctions : Dès que possible
  • Relève de : Directrice des programmes
  • Endroit : N’importe où au Canada (nous travaillerons à distance jusqu’à nouvel ordre; nos bureaux sont situés à Toronto, ON)
  • Pour postuler : veuillez envoyer une lettre de motivation et un curriculum vitae à samantha@LSF-LST.ca.

À notre sujet
L’éducation au service de la Terre (LST) est un petit organisme caritatif canadien qui a été fondé en 1991. Notre objectif consiste à intégrer l’éducation au développement durable au système scolaire afin de préparer les élèves aux défis environnementaux, sociaux et économiques du 21 e siècle. Nous adoptons une approche holistique et verticalement intégrée à l’égard de toutes les parties prenantes (gouvernements, entreprises, membres des collectivités, conseils scolaires, facultés d’éducation, enseignants et élèves) afin de créer des changements systémiques pour favoriser l’éducation au développement durable (EDD).

Nos principaux programmes sont :
  • Ressources pour repenser (R4R) MD, base de données en ligne de ressources axées sur le développement durable
  • Projet Notre Canada MC, plateforme Web conçue pour permettre aux jeunes de partager les gestes qu’ils posent pour créer un avenir durable au Canada
  • Forums Jeunesse, événements conçus pour aider les élèves de la 5 e à la 12 e année à comprendre les enjeux de durabilité locaux, les munir des compétences nécessaires pour passer à l’action et les inciter à amener des changements dans leur collectivité
  • Financement de projets d’action, pour appuyer les projets de développement durable des élèves
  • Perfectionnement professionnel pour aider les éducateurs à présenter leurs leçons de l’angle du développement durable, à enseigner des sujets liés au changement climatique et à enseigner en plein air, le tout au moyen de stratégies d’apprentissage transformatrices
  • Éducation et recherches sur le changement climatique
  • Événements axés sur les politiques et le réseautage, comme des galas, des symposiums, des séances de mobilisation des connaissances, des tables rondes, etc.

Au sujet de l’équipe
Vous vous joindrez à une équipe composée de quatre employés à plein temps (et de stagiaires à temps partiel, de consultants, etc.). Notre personnel travaille actuellement de la maison (notre bureau est situé à l’Université York, à Toronto).

Tâches et responsabilités
En tant qu’organisme indépendant sans but lucratif, nous offrons à nos employés de nombreuses occasions d’exprimer leur créativité, leur flexibilité et leur esprit d’initiative, tout en acquérant de l’expérience dans divers domaines, y compris les tâches suivantes :
  • Coordination des programmes
    • Mise en œuvre, promotion, administration, communication et coordination des programmes actuels de LST (Forums Jeunesse, financement des projets d’action, programmes scolaires, ateliers de perfectionnement professionnel, etc.)
  • Coordination d’événements
    • Ciblage et développement de partenariats, coordination de la logistique, création de la documentation et du contenu, présentation de l’événement (prise de parole en public), etc.
  • Marketing et communications
    • Collaboration avec l’équipe pour développer et mettre en œuvre une stratégie de communication efficace, création et exécution des campagnes de marketing et de communication, rédaction, révision, conception et distribution des éléments de contenu, dont les publications, les dépliants, les affiches, les communiqués de presse, le contenu des sites Web et des réseaux sociaux, les bulletins électroniques, les rapports annuels, les allocutions et d’autres documents visant à communiquer les activités, les produits et/ou les services de l’entreprise, et ce, en anglais et en français
  • Entretien du site Web et création de contenu
    • Création et mise à jour du contenu pour le site Web principal de LST et de celui des microsites portant sur ses divers programmes
  • Collecte de fonds
    • Recherche de nouvelles occasions de recueillir des fonds, rédaction des demandes de subvention, proposition de nouvelles idées ou activités pour atteindre les objectifs en matière de collecte de fonds, etc.

Compétences et expérience
Le/la candidat(e) idéal(e) devrait posséder de l’expérience ou des compétences dans les domaines suivants :
  • Bilingue – posséder d’excellentes aptitudes en communications orales et écrites en anglais et en français (essentiel — les candidats seront soumis à une courte évaluation orale et écrite de leur langue seconde)
  • Compréhension des concepts et des principes du développement durable (acquise pendant des études universitaires et/ou grâce à une expérience dans un domaine connexe)
  • Compréhension du système d’éducation canadien
  • Communications et/ou marketing
  • Mise en œuvre et coordination de programmes et d’événements
  • Recherches et rédaction
  • Adaptabilité et flexibilité, capacité de gérer des priorités concurrentes
  • Esprit d’équipe avec capacité pour s'auto-gérer et faire preuve d’initiative
  • Éducation/enseignement et/ou expérience antérieure auprès des jeunes
  • Capacité de bien travailler sous pression et de respecter des délais serrés
  • Mentalité stratégique et créative
  • Souci méticuleux du détail
  • Capacités pour l’organisation et l’auto-motivation avec un vif intérêt pour la transmission de messages stratégiques à des parties prenantes internes et externes.

EOS is an award-winning not-for-profit organization focused on helping communities address climate change in the Memramcook-Tantramar region and beyond. We are partnering with the Town of Sackville on a Climate Change Coordinator position funded by the Environmental Trust Fund.

We’re looking for a dynamic individual to coordinate municipal climate change projects for the Town of Sackville, NB. The Climate Change Coordinator will work out of the EOS office in Sackville, New Brunswick office (following all COVID-19 safety procedures) and will work to implement the Town of Sackville's adaptation and emissions reduction action plans, educate Town staff and Council, and raise public awareness about climate change impacts and actions at the local level.

Responsibilities:

The Climate Change Coordinator will be responsible for the planning, development, and implementation of the municipality’s climate change priorities. The Coordinator will contribute to the development and implementation of organizational changes at the municipality that will lead to operational savings and the reduction of GHG emissions. The Coordinator will also be responsible for responding to projects identified by Council as they may arise. Other duties and responsibilities may include:

  • Research and development of relevant policies and regulations to support mitigation and adaptation work.
  • Development of specific measurement and monitoring protocols.
  • Preparation and presentation of regular updates to the Town (including Town Council) and EOS Eco-Energy.
  • Lead and support community education and awareness programs and collaborate with environmental organizations in Sackville.
  • Establish and maintain partnerships with other organizations.
  • Preparation and submission of project reports and funding proposals.
  • Attend meetings of the Mayor’s Roundtable on Climate Change, Chignecto Climate Change Collaborative, etc.
  • General help with office tasks, public inquiries, attend EOS meetings, project budgeting, report writing, liaise with funders and partners, communicate with EOS members and volunteers, etc.

Experience, Knowledge, Skills:

  • Strong knowledge and experience in the areas of GHG emissions reduction, climate change adaption and mitigation, and sustainable development within the context of municipal government.
  • Strong research and analytical skills and a good ability to conceptualize.
  • Excellent presentation, and facilitation skills. Strong written and verbal communication abilities.
  • Community outreach experience and ability to establish and maintain effective working relationships with community stakeholders. Experience working with the public.
  • Experience writing funding applications is an asset.
  • Strong multi-tasking, organizational skills and understanding of the community-based project management process.
  • Eagerness to learn new skills and participate in training opportunities.
  • Ability to work independently and in a team setting on a variety of assigned tasks.
  • Strong computer skills with knowledge of various computer software packages including Apple, Microsoft Office and the Adobe Suite of programs and effective social media skills.

Qualifications:

  • Master’s degree (or Bachelor’s degree and equivalent work experience) in community development, environmental planning, environmental studies, sustainable development or related field is required.
  • Fluency in English (French an asset).
  • Valid Class 5 driver’s license and access to a vehicle.
  • The successful applicant is creative, confident, responsible, energetic, has excellent time management and interpersonal skills, good judgement, and is self-motivated.

Position Details:

6-month contract from September 2021 to March 2022. The position is 40 hours a week with a flexible schedule. Become part of our energetic EOS team and enjoy a fun, relaxed atmosphere in our beautiful Main Street office overlooking the Bay of Fundy. Potential for extension, depending on funding. Salary range of $19-23 per hour dependent on experience.

Application Procedure and Deadline:

Please forward a cover letter and resume to eos@nb.aibn.com by 5pm AST Sunday, August 15, 2021. EOS thanks everyone who applies, but only those granted an interview will be contacted.



NSEN

NSEN is now accepting applications for an Information and Communications Manager to work full time from August 9 to October 1. Please share any potential applicants! Details are below.

The Nova Scotia Environmental Network focuses on supporting our membership of environmental organizations, which as a collective carry out work in sustainability, habitat conservation, environmental education, policy development, advocacy, stewardship, event planning, and science.

This job offering through Canada Summer Jobs will provide the youth with opportunities to connect with these various organizations across Nova Scotia, learn about their work, and amplify their work in the public sphere. The youth will be performing outreach tasks with the membership and communicating their work to the public.

This job provides a unique opportunity for the youth to observe and understand the big picture of how environmental work is carried out over an entire region, from small-scale grassroots projects to large-scale government-funded projects.

The youth will also be encouraged to think critically about how seemingly independent projects and campaigns can complement each other through our networking channels for enhanced collective outcomes. In this way, the youth will have opportunities to make tangible impacts on environmental work in Nova Scotia.

NSEN’s work is done almost entirely online, so the youth is welcome to work from a location of their choice.

Details
  • Application deadline: July 25, 2021
  • Start date: August 9, 2021
  • Duration: 8 weeks
  • Wage: $12.95/hour
  • Hours: 35 hours per week
  • Work site: Remote (home or public space)
  • Language: English
  • Positions available: 1
  • Eligibility: Applicants must be age 15 to 30 and living in Nova Scotia

Tasks & Responsibilities
The tasks and responsibilities are centred around communication, outreach, and information management for our organization. Specific tasks and responsibilities will be drawn from the following list in accordance with the youth’s skills and interests:
  • Planning and hosting public webinars to promote the environmental work of our member organizations
  • Creating and distributing of an environmental e-newsletter
  • Writing blog posts for our website and managing external content submissions.
  • Managing our social media accounts.
  • Learning how to update our website with new content, events, and resources.
  • Collecting data on environmental news, issues, events, and other topics to populate a new interactive environmental map of Nova Scotia on our website.
  • Learning about the diverse range of environmental work that is undertaken by our membership of 30 environmental organizations across Nova Scotia.
  • Developing new ways to bring environmental organizations together for collaborative efforts and enhanced collective outcomes.
  • Conducting outreach with our current environmental organization members across Nova Scotia (by email, phone, or online survey) to collect feedback on NSEN’s service offerings and future direction.
  • Expanding our network by engaging with potential new members across Nova Scotia.
  • Assisting our fundraising coordinator with the development of fundraising strategies.
  • Attending environmental networking events to represent NSEN and meet representatives of other environmental organizations.
  • Participating in monthly board meetings, with the option to plan and chair a meeting to develop leadership skills.
  • Reporting regularly to the Board of Directors on work progress.
  • Making recommendations to the Board of Directors regarding NSEN’s future direction based on experiences and lessons learned during the work term.

Skills and Experience to Bring
Preference may be given to applicants who can demonstrate the following:
  • An ability to work independently and online
  • Knowledge of Nova Scotia’s environmental sector
  • Strong verbal communication skills
  • An ability to get creative and brainstorm new ideas
  • Experience working with Indigenous-led organizations
  • A positive attitude!

Skills and Experience to be Gained
The successful applicant can expect to gain a variety of transferable skills and practical experience, including:
  • Leadership, team management
  • Graphic design, written/verbal communication
  • Organization, reporting, time management
  • Event planning, networking
  • Technical experience with softwares used across the non-profit sector
  • Experience building bridges between within the environmental movement
  • A vast array of knowledge about environmental issues/topics in Nova Scotia
  • A wide network of contacts in Nova Scotia's environmental sector

Supervision
NSEN’s management team will meet with the youth at least once per week to review recently completed work and establish a work plan for the coming week. Additional meetings may be held at the beginning of the work placement for training purposes. Supervisors will always be available by email or messaging to answer questions that come up. A check-in interview will be held around the midway point of the work placement to review the youth’s level of satisfaction with the work and supervision.

If you are interested in this opportunity please send your resume to info@nsenvironmentalnetwork.com

This job posting is part of Nature Canada's Work to Grow program connecting racialized youth to jobs that promote and protect nature. Considering applying? Check out our Frequently Asked Questions.

One of the goals of Work to Grow is to diversify and strengthen the nature sector. As such, this opportunity is only available to individuals who identify as Black, Indigenous, People of Colour.

Earliest start date: 26/07/2021
Latest end date: 31/03/2022
Application closing: 26/07/2021

**This job cannot be done remotely

Mission
ACAP Saint John was founded as part of the Atlantic Coastal Action Program (ACAP), a unique community-based program initiated by Environment Canada in 1991 to help Atlantic Canadians restore and sustain local watersheds and adjacent coastal areas.

For over twenty-six years, our group has conducted successful in-school environmental education programs, summer camps, ecological inventories, water quality monitoring programs, habitat restorations, watercourse restorations, wetland enhancements, contaminated site remediation and engaged thousands of area residents in community cleanup initiatives.

ACAP Saint John has an excellent reputation in the community for acting as a third party mediator on contentious environmental issues, and continues to expand their role as a public source of knowledge and information dissemination. Through their management of the Saint John Harbour Environmental Monitoring Partnership, ACAP is working with industry and government to initiate cumulative effects monitoring – the first for any harbour in Canada.

Opportunity
ACAP Saint John is looking for an enthusiastic team player to fill our Field Technician role. The Field Technician will help with ongoing projects including (but not limited to) in-field collection of various samples, and assist in organizing community events. The ideal candidate would be flexible in their working schedule, be able to work within a team, have excellent communication skills and be highly organized.

Tasks and Responsibilities
Tasks and responsibilities of the environmental technician position included:

  • Conduct hands-on field work on a wide variety of projects
  • Conducting laboratory analysis of water quality samples and the in-field collection of water samples
  • Manage AWN’s Water Monitoring Equipment Hub program in New Brunswick. This includes the coordination of loans, equipment pickup/drop-off throughout the field season, and performing equipment calibrations prior to loaning
  • Internet research, summary report writing, analysis and interpretation of the collected raw data and presentation of the final results
  • Assist in the organization of community events, including education programs, St. John River Summit, green space beautification and tree planting
  • Perform a variety of administrative support duties

Click here for more information and to apply



Sentinelles Petitcodiac Riverkeeper (SPR) est un organisme à but non lucratif. Notre organisme a pour mission de mener la restauration, la protection et la promotion de l’intégrité écologique des bassins versants des rivières Petitcodiac et Memramcook ainsi que de l’estuaire de la baie de Shepody, au sud-est du Nouveau-Brunswick.  Nous remplissons cette mission en sensibilisant la population, en faisant la promotion de la valeur patrimoniale et culturelle des rivières ainsi que de leur importance sociale et économique, en patrouillant et en surveillant le bassin versant dans une démarche visant à promouvoir la conformité aux lois sur l’environnement et en lançant des projets de restauration de cours d’eau.

Nous sommes à la recherche d’un ou une consultant(e) ou travailleur(euse) autonome qui peut gérer nos communications/relations publiques.

Services voulus : 

  • Rédiger des textes pour le site Web et des courriels envoyés aux membres et partenaires afin d’informer le public des nouveautés quant à nos campagnes, projets et des évènements. (Souvent)
  • Rédiger et publier des messages sur les médias sociaux au sujet de nos campagnes, projets et évènements. (Souvent)
  • Rédiger des communiqués de presse pour informer les journalistes de nos campagnes, projets et évènements, organiser des conférences de presse au besoin et aider à planifier/faciliter les entrevues avec les porte-paroles officiels de Sentinelles Petitcodiac Riverkeeper. (Pas souvent)
  • Réviser et corriger des rapports qui seront présentés au public, et travailler avec le graphiste contractuel de Sentinelles Petitcodiac Riverkeeper pour la conception graphique et la publication de ces rapports. (Pas souvent)

La charge de travail prévue est d’environ 10 à 15 heures par mois. L’employé(e) contractuel(le) pourra aussi choisir de travailler plus d’heures s’il/elle le souhaite en développant et en mettant en œuvre une stratégie pour les médias sociaux et le marketing en ligne qui inclut des mises à jour plus régulières et vise à accroître l’engagement du public.

De l’expérience de travail avec des organismes à but non lucratif ainsi que de l’expérience en rédaction de textes pour des campagnes environnementales seront considérés comme des atouts. 

Pour poser votre candidature, veuillez contacter Krysta Cowling à l’adresse info@petitcodiac.org avec quelques échantillons de travail de votre portfolio professionnel, ainsi que des renseignements sur votre taux horaire. Les heures seront facturées et payées mensuellement. 

La date limite pour poser votre candidature est le 31 juillet 2021.

 © 2018 NBEN / RENB