News from Groups
- Publié par : Tracy Glynn
- Affichages : 12165
Check out submissions by the Conservation Council of New Brunswick and the Canadian Wildlife Federation on the proposed elements of the New Brunswick Species at Risk Act on July 15, 2011.
- Publié par : Tashina Thomas
- Affichages : 1504
Dans le rapport, des inquiétudes sont aussi soulevées concernant les particules provenant des poêles à bois. Darryl Pupek, du ministère de l’Environnement, souligne que la question des poêles à bois sera à l’ordre du jour du Conseil des ministres canadiens de l’Environnement, où l’on considèrera l’établissement de normes nationales pour les poêles à bois et pour d’autres appareils de chauffage. La présence d’ozone au niveau du sol est un autre enjeu; le rapport démontre que ces niveaux sont demeurés approximativement constants durant la dernière décennie. Environ 70 % de l’ozone dans la province provient des É.-U. Gordon Dalzell a aussi soulevé les enjeux concernant les bruits et les odeurs, qui font tous les deux parties de la loi sur l’assainissement de l’air, mais qui ne sont pas mentionnés dans le rapport.
Les inquiétudes concernant la qualité de l’air et la fracturation hydraulique ont aussi été discutées. Par ailleurs, Mark Glynn, du ministère de l’Environnement, souligne que les principaux produits provenant du brulage à la torche, comme l’oxyde d’azote pourraient inclure du méthane et des composés organiques volatils. Les émissions fugaces durant les diverses phases de production ont aussi été discutées. Pour sa part, Perry Haines, sous-ministre adjoint par intérim, a déclaré que le gouvernement étudiait les effets du gaz naturel sur la qualité de l’air.
Bien que les niveaux de contaminants atmosphériques diminuent, il est intéressant de noter que la province n’a pas suivi les causes de ces améliorations. Étant donné que les activités industrielles de la province ont diminué comme suite aux fermetures de papèteries et de centrales électriques, les améliorations observées pourraient être attribuables au ralentissement de l’économie. Gordon Dalzell a fait remarquer que si la centrale de Coleson Cove augmentait ses activités, les problèmes de la qualité de l’air augmenteraient aussi. Le rapport souligne que le ministère devrait analyser ses données pour déterminer quelles améliorations atmosphériques sont attribuables à la surveillance des émissions ou à des facteurs économiques.
Les participants du secteur de l’environnement à la rencontre avec Gordon Dalzell ont été la Coalition des citoyens pour l’air propre, Arthur Thomson, Association pulmonaire du NB et Mary Ann Coleman du RENB. Si votre groupe souhaitait participer à des séances d’information l’an prochain, veuillez en informer le RENB.
Vous trouverez des copies du rapport ici.
http://www.gnb.ca/0009/0355/0022/2009SurveillanceQualieLair.pdf
Et l’article du Telegraph-Journal est ici
http://telegraphjournal.canadaeast.com/search/article/1423389
http://www.gnb.ca/0009/0355/0022/2009AirQualityReport.pdf
News article in the Telegraph-Journal
http://telegraphjournal.canadaeast.com/search/article/1423389
- Publié par : Tashina Thomas
- Affichages : 1528
L’Institut canadien des rivières a publié un rapport complet sur le fleuve Saint-Jean. Lisez ce rapport ici.
http://www.unb.ca/research/institutes/cri/_resources/pdfs/criday2011/cri_sjr_soe.pdf" http://www.unb.ca/research/institutes/cri/_resources/pdfs/criday2011/cri_sjr_soe.pdfOn trouve aussi des articles sur ce sujet ici.
http://telegraphjournal.canadaeast.com/search/article/1422474
- Publié par : Brenna
- Affichages : 7637
- Publié par : Vera
- Affichages : 23745
Atlantic Provinces Urged to Increase Climate Change Action
Halifax, Nova Scotia – July 8 2011 - A coalition of Atlantic Canadian environmental groups have released report cards outlining the progress Atlantic Provinces have made on their commitments under the 2001 Climate Change Action Plan of the New England Governors and Eastern Canadian Premiers (NEG-ECP). The annual NEG-ECP meeting is being held in Halifax July 11-13.
The Atlantic Canada Sustainable Energy Coalition (ACSEC) has monitored the progress of NEG-ECP members toward their objectives since 2001. ACSEC is a coalition of non-governmental organizations comprised of the Ecology Action Centre, Sierra Club Canada – Atlantic, the Conservation Council of New Brunswick, and the Environmental Coalition of Prince Edward Island.
“The NEG-ECP Climate Change Action Plan has provided the framework for the region’s provincial and state policies on energy and climate change over the past decade,” explains Catherine Abreu, ACSEC’s Regional Facilitator.
Each of the Atlantic Provinces, except for PEI, fell short of achieving the 2010 milestone of reducing emissions to 1990 levels. In 2009, the last year for which data are available, greenhouse gas emissions in Nova Scotia, New Brunswick, and Newfoundland were 9.5%, 15.4% and 2.7% above 1990 levels, respectively. Provinces revised their commitment to reducing to 1990 levels by 2012.
ACSEC members agree that more aggressive regional greenhouse gas emissions reductions targets are required to avoid destabilizing the global climate. To support Atlantic Provinces meeting their 2012 goal and reducing emissions further by 2020, a second phase of the NEG-ECP Climate Change Action Plan must be implemented.
ACSEC urges the NEG-ECP to adopt a scientifically relevant target of 25% below 1990 GHG levels by 2020 in a second commitment period of the regional Climate Change Action Plan.
NB
NL
NS
PEI
Overall Grade
B
D-
B
B
Greenhouse Gas Emissions
A
C+
B+
A
Energy Efficiency
A
D-
A
B-
Renewables
B
F
B
B+
Transportation
D
F
D
D
Regional Policy Integration + Cooperation
A-
A-
A-
A-
Overall, New Brunswick, Nova Scotia, and Prince Edward Island received mid-range grades on their progress. Newfoundland and Labrador received a failing grade. Regional cooperation and energy efficiency are areas where the Atlantic Provinces have made significant strides. More aggressive action on renewable energy and greenhouse gas emissions reductions is required in each of the Provinces. Reducing emissions from transportation is an area that receives very little attention in the region.
“The glaring gap in Atlantic Canada’s efforts to do its share to fight global warming is in the area of transportation,” says David Coon of New Brunswick-based Conservation Council. “Emissions from transportation are on the rise in every province,” adds Tony Reddin of the Environmental Coalition of Prince Edward Island. While PEI’s total emissions are down from 1990 levels, road transportation emissions have risen 22%. “Priority must be placed on creating public transportation infrastructure in the Atlantic Provinces and developing an integrated sustainable transportation plan for the region,” concludes Reddin.
“The creation of an Atlantic public transportation authority to develop and operate public transportation for the region is required. If we can have a regional lottery organization to coordinate gambling, we should be able to do the same for public transportation,” says ACSEC Coordinator, Catherine Abreu.
Newfoundland and Labrador is the only province that has not yet implemented policies mandating increased electricity generation from renewable sources. Gretchen Fitzgerald of Sierra Club’s Atlantic Canada chapter says continued and increased support for renewables is essential. “The Provinces can do a better job of developing complementary policies that enhance the role of renewables in Atlantic Canada. Investing in provincial and regional grid systems and moving away from large-scale, centralized electricity production will help us get there.”
New Brunswick and Nova Scotia lead the way in the area of efficiency. Both provinces have Energy Efficiency Agencies. “Energy efficiency and conservation are the most economical ways to simultaneously reduce emissions and save rate payers money,” says Brennan Vogel of Nova Scotia-based Ecology Action Centre. “Further establishing aggressive and innovative efficiency programs and services for all fuel types, including home heating fuels, can transform energy use and reduce emissions in the region.”
“We’ve seen unprecedented cooperation between the Atlantic Provinces on energy issues in recent years,” observes Abreu. ACSEC members agree that regional initiatives like the Atlantic Energy Gateway and NEG-ECP are vital, especially in the absence of strong Federal-level guidance on energy and climate change policy. “We emphasize that such initiatives must include representation from all levels of concern in Atlantic Canadian communities. ACSEC also cautions against losing sight of the ultimate goal – reducing emissions and turning the tide on climate change.”
ACSEC would like to see the NEG-ECP improve regional communities’ abilities to adapt as they confront the already extensive impacts of climate upheaval.
In 2007 an interim review of the Climate Change Action Plan suggested regional governments focus their efforts on four priority areas. ACSEC has graded each of the Atlantic Provinces on their progress in these areas as well as their emissions reductions.
For copies of the Nova Scotia Report Card and more information, contact:
Catherine Abreu
Regional Coordinator
ACSEC
902 442 0199
acsec@ecologyaction.ca
Brennan Vogel
Energy Coordinator
Ecology Action Centre
902 442 0199
energy@ecologyaction.ca
For Newfoundland, New Brunswick, & PEI, Contact:
Gretchen Fitzgerald
Director
Sierra Club Canada – Atlantic Canada Chapter
902 444 3113
gretchenf@sierraclub.ca
David Coon
Executive Director
Conservation Council of New Brunswick
506 458 8747
dcoon@conservationcouncil.ca
Tony Reddin
Energy Coordinator
Environmental Coalition of Prince Edward Island
902 675 4093
ecopei.project@gmail.com
- Publié par : Tashina Thomas
- Affichages : 1826
La puissance des réseaux est montré par ces onze groupes qui ont collaboré ensemble et l'exprimer leur opinion partagée sur un communiqué de presse - le communiqué de presse, ci dessous, parle pour lui-même. Bonne lecture
06/07/2011
Inquiétude express des groupes de gaz de shale au Nouveau-Brunswick
Nouveau-Brunswick – En réponse à la conférence de presse des Citoyens pour le développement responsable des ressources (CDRR) qui annonçait son appui à la poursuite du développement de l’industrie du gaz du schiste au Nouveau-Brunswick, les soussignés s’inquiètent de la position prise par ce groupe. Le communiqué express du CDRR n’exprime pas et ne représente pas les vues des nombreux groupes fondés dans les collectivités qui se sont formés pour s’occuper des enjeux soulevés par la récente arrivée de l’industrie hautement controversée du gaz de schiste dans notre province.
Et comme plusieurs NéoBrunswickois ne sont pas encore conscients des dangers que cette industrie complexe et mal connue, nous, les soussignés souhaitent continuer de travailler dans notre collectivité et parmi nous afin de former et informer les résidents des impacts potentiels de l’industrie du gaz de schiste au Nouveau-Brunswick.
Hampton Water First
Harvey Environmental Action Team (HEAT)
Maliseet Grand Council
Our Environment, Our Choice
Quality of Life Initiative
Concerned Citizens of Penobsquis
Friends of Mount Carleton Provincial Park Inc.
Corn Hill Area Residents Association
Ban Fracking NB
Council of Canadians
Action Memramcook