À propos de nous

Le Réseau environnemental du Nouveau-Brunswick (RENB, www.renb.ca) est une organisation dynamique et innovatrice qui sert de centre bilingue pour le mouvement environnemental du Nouveau-Brunswick, rassemblant et mettant en contact les personnes qui travaillent sur les questions environnementales dans la province. Notre mission est d’encourager et faciliter la communication et la coopération sur les questions environnementales et de renforcer le mouvement environnemental au Nouveau-Brunswick. Fondé en 1991, le RENB est composé de plus de 100 groupes environnementaux et travaille avec des centaines de partenaires et parties prenantes à travers la province et au-delà.

L’opportunité

Ceci est une excellente occasion pour un leader exceptionnel de rejoindre une organisation provinciale bien établie et respectée et de mener une équipe d’employés passionnés. Le directeur général ou la directrice générale travaillera en étroite collaboration avec des groupes environnementaux et autres parties prenantes, incluant les gouvernements provinciaux, fédéral et municipaux, les groupes et les communautés autochtones, les institutions post-secondaires et autres, dans leurs efforts de défense de l’environnement, de protection de la nature et d’éducation de la nature. Le directeur général ou la directrice générale mènera l’organisation dans l’élaboration et la mise en œuvre d’un nouveau plan stratégique dans les prochaines années.

Responsabilités

Rendant compte au conseil d’administration, le directeur général ou la directrice générale est responsable de la direction générale de l’organisation ainsi que du leadership au sein du mouvement environnemental de la province, de la planification et de la gestion opérationnelle, de la planification et de la gestion des programmes, de la planification et de la gestion des ressources humaines, de la collecte de fonds, de la planification et de la gestion des finances, de l'établissement de relations et de la gestion des risques.

Compétences nécessaires

Le ou la candidat(e) idéal(e) aura une bonne compréhension du monde des ONG et du mandat d’une organisation de réseau, aura des relations existantes dans la communauté des ONGE du Nouveau-Brunswick et sera parfaitement bilingue ou, s'il ou elle ne l’est pas, s'engagera à respecter l'engagement ferme du RENB en matière de bilinguisme. Un permis de conduire est requis. Les compétences clés comprennent :
  • Pensée stratégique
  • Conception et animation d’ateliers
  • Formation d'équipes, résolution de conflits, établissement de relations
  • Planification, résolution de problèmes
  • Budgétisation et gestion financière d'un budget annuel de ~500.000
  • Rédaction de propositions et rapports aux bailleurs de fonds
  • Gestion des ressources humaines d'une équipe de huit personnes
  • Communications, prise de parole en public
  • Gestion des risques
  • Gouvernance

Date limite de dépôt des candidatures : ouvert jusqu'à ce qu'il soit comblé
Date de début : 1er juin 2020 si possible
Salaire : à partir de 48 000 $, en fonction de l'expérience, ainsi que de généreux avantages sociaux
Localisation : Moncton avec des déplacements dans le Nouveau Brunswick
Nature de l'emploi : Temps plein (37,5 heures par semaine), permanent

Veuillez envoyer votre CV et votre lettre de motivation à Charlotte Flores à transition@nben.ca.  Veuillez noter que les candidatures ne seront pas prises en considération si elles ne sont pas accompagnées d'un CV et d'une lettre de motivation.
We are hiring! Looking for someone full time starting June 1st till mid-October.
14.00/h. Must be reliable, physically capable and have a good attitude.
Work includes: planting, weeding, greenhouse work, harvesting and washing produce.
Please send resumes to wysmykalfarm@gmail.com.  
Thanks!!

Position: Executive Director
Organization: Conservation Council of New Brunswick
Location: Fredericton, New Brunswick

Join the province’s most trusted environmental organization and be a force for change.

Do you have a passion for the natural world and protecting our environment? Are you interested in advancing your career and learning from one of Canada’s leading environmental campaigners, our current Executive Director, Lois Corbett? Do you have a strong background managing teams and working on diverse projects, preferably in an environmental organization? Do you have a proven track record raising funds for environmental or similar organizations? Are you known for your strong human resource management skills? If so, this position will be of interest to you.

The Conservation Council is growing and as part of our succession planning process, we have split the Executive Director role into two positions. Lois will stay on in a Senior Policy Director role and will continue using her tremendous skills in policy direction, campaign strategy, government and funder relations, and media communications. Our new Executive Director will take on overall responsibility and accountability for the day-to-day operations of the organization, with a strong focus on fundraising.

ABOUT US

The Conservation Council of New Brunswick is a charitable, non-profit, membership-based organization directed by a volunteer, community-based Board of Directors. The Conservation Council has been at the forefront of environmental organizations in New Brunswick for over 50 years. Our goal is to create awareness of environmental problems and support solutions through research, education and interventions.

THE OPPORTUNITY

As Executive Director, you will make a significant contribution to the ongoing success of the Conservation Council. Reporting directly to the Board of Directors, the Executive Director has responsibility for the overall operations and ongoing financial sustainability of the organization.

Key areas of responsibility include:

  • Collaborating closely with the Board of Directors to develop comprehensive annual strategic and operational plans to ensure the organization’s key goals and objectives are met.
  • Overseeing the overall financial management of the organization, and effectively managing the annual budget to ensure revenue and expense targets are met.
  • Developing and implementing innovative and effective fundraising initiatives and campaigns that meet and exceed annual fundraising targets.
  • Actively fostering a productive, team-based work environment to ensure campaign and project work goals and objectives are met.

The Conservation Council provides a strong work/life balance with a generous vacation policy. This is a four day a week position.

THE REQUIREMENTS

Our ideal candidate is fluent in both English and French. You are passionate about the environment and climate change and are committed to making a difference. You have an undergraduate degree (or equivalent) and a proven track record in a leadership role, preferably with an environmental organization. You are known for your strong team building and human resource management skills, having successfully created empowering work environments where your employees are able to meet their objectives and reach their full potential. At least three years of management experience is required. You have been recognized for your creative and effective fundraising abilities, and have experience with fundraising and/or membership development plans that bring in over $100K per year. You have effectively managed budgets of $500K+, ensuring revenue and expense targets are met. Previous experience working with a Board of Directors is preferred.

THE LOCATION

The position is located in Fredericton, New Brunswick, Canada. Our office is located downtown at Conserver House close to the riverfront walking trails and the local Farmer’s Market.

TO APPLY

Please e-mail your resume and covering letter in confidence to Stephanie Coburn at: scoburn@nb.sympatico.ca

 © 2018 NBEN / RENB